Leerlingen vrezen voor het afstromen naar het beroepsonderwijs en zien dat als falen
Hoewel het Nederlandse onderwijsstelsel leerlingen al rond hun twaalfde jaar definitief indeelt in hiërarchisch gerangschikte onderwijsroutes, ervaren veel leerlingen hun traject als een kwestie van persoonlijke keuze, inzet en verantwoordelijkheid.